BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 12, 2010

jangan meniru la wei

sejenak td br lecturer ckp psl benda ni dlm klas...
tp entri ni mmg da lame da aku nk tulis...
x berkesempatan je nk menulisnye(ceh...cm org jawa la plak aku ni...haha)

kite tgk definition oh copying(bukan minum kopi ye):
copying is an action which writing the same answer from ur friends...
kirenye meniru la ni...u know wat i mean...smbil buat tgn mcm bob AF....

dan ini sebenarnye berdosa...
sbb ape taw??
sbb, kite tak berlaku jujur dgn diri sendiri dan juga org lain...
org lain tu dm kontex ni ialah lecturers, kwn2, parents, family dan sebagainya...

contohnye cm ni la ye:

misal kata kau meniru..pastu kau dpt 90%...wow!! pdhl tu bukan hasil usaha kau sendiri....
tak malu ke??
pastu, lecturer, parents sume puji...tak malu lg ke??
kau menipu diri kau sendiri dan org lain...
maknenye, kau xnk menguji diri kau sendiri....
stkt mane yg kau da blaja...
ok...aku admit yg aku penah wat bnde ni...
tp at the same time, aku nyesal sbb buat wat aku nk bnde bodo cm ni...
da la mase nk meniru ni konon2 cm xde org nmpk...
pdhl Allah tgh tgk ni...
aduh...menyesal nye aku....

dan mase test fin ituari...
aku ckp ngan kwn aku yg aku x meniru pastu aku tgglkan byk gile kosong kt kertas tu...
die ckp aku bodoh...wow!! pndai na kau...pandai sgt smpai kena tiru org lain la kan...

ape la manusia ni...
mcm Miss Rohana ckp dlm klas td kan....
meniru ni byk effect die...
bile kite da dpt keja nnt hasil drpd kite meniru tu...
duit gaji yg kite dpt tu of course la kite bg anak2 kite mkn....
da jd darah daging da....
pastu mula la bising nape anak degil, tak solat and mcm2 lg la bebelannya...
pdhl slh die sendiri...
tepuk dada, tanya la selera....

P/s: pesanan kpd aku sndiri dan org yg membaca blog ni...harap anda sebarkan benda ini...
"tak elok...tak elok...tak elok meniru....hehe"

0 comments: