BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, August 5, 2010

peliknye manusia


Al-kisah di suatu maghrib:


Mr.S: eh dik...apa tggu2 lg...msk la...
aku: jap eh cik....(masih lg bersopan)
Mr.S: cpt dik....bincang ape lg....

aku dan kwn2 pon msk dlm teksi tu...

aku: pakcik, meter ni bleh guna tak?
Mr.S: bley.kenapa?
aku: takdela....kalau pakcik betul, betulla...kalau pakcik salah, sy akan ngadu kt bos pakcik la....
Mr.S: ok...ngadulah....

*senyap sunyi je kt dlm teksi tu

kwn aku: pakcik, kalau dua2 org pon stop kt mawar pon rm6 ke cik??

*belum pon smpai kolej mawar, die da stop kan teksi

Mr.S: ok2.sampai sini jela!!! rm6!! (sambil u-turn teksi di jap, die ckp) kalau tak byr pon takpela, selama pakcik bwk teksi, tak penah pakcik jumpe org mcm ni.byk songeh(ada ke ckp ngan customer cm tu)...turun, turun!!!! tak byr pon takpela....pakcik halal dunia akhirat...

*kwn aku insist gile nk byr, tp die tolak.die kate die dah halalkan dunia akhirat.

point penting kt cni is, kenapa die nk marah gile2 kalau die tak salah btol tak??dah la smpai nk charge sorg STUDENT rm6 sedangkan meter kt c2 tulis rm6.10 (mstila satu teksi rm6 kan??)
melampau la pakcik tu....die tak pike ke kalau anak die kena cmtu??erm...mgkn die takde anak kot...oh, tak pela.....

2 comments:

nadyaraha said...

pak cik tu penat kot finas.
haha takutnya kalau gaduh dengan taxi driver ni, silap-silap tak balik rumah lah gamaknya.

kucingberlari said...

penat kebendenya raha....
konghajo namenye tu....