BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, August 10, 2009

pagi yang hening....

9 August - 9.22 a.m
Aku br lps bsh baju. 1st kot dok kolej this week. x blk umah. gile ah. syafinas ke ni?? hehe.
not bad jgak. tp tipu la aku ckp kalau aku tak rindu rumah. rindu gile beb. tp nk wat cmne.
kalau aku blk lg x blaja oh. eh, kalau dok kolej pon x blajo. ntah bile mse ntah aku blajo. adoi. Syafinas. wake up.
back to the story of home. aku rse 1 of the reason aku x blk umah is bcoz people surrounding me. luntur la semangat ngan dorg.
mmg la pada dorg, dorg nk menaikkan aku dlm erti kata lain mencabar aku.
Tp pada aku, dorg nk menjatuhkan aku.
Kutuk2 org, kutuk2 psl kelemahan org. babes, u all pn bkn perfect pn. In fact, org yg u all kutuk pn jauh lg baik drpd u all.
Bukan aku eh. Wake up babes!


FORUM HANGAT2 TAHI AYAM
Kelmarin gi dgr forum psl “Melayu hangat2 tahi ayam”.
Terasa la plak aku. Huhu…
untuk nk menyedarkan aku, aku pn pergi dgr.
Nasib baik ila teman. Kalau tak mesti perasaan aku nak pergi tu 50-50.
Bkn sbb hangat2 taik ayam tau. Tp sbb da mlm. Takut balik sorg. Aku ni da la penakut.
Not bad jgak la forum tu. Tak rugi masa malam aku, aku abiskan dgn dengar forum tu. Lagipun ada sayap malaikat atas tu. Majlis ilmu kan.
Panel die ada 2 org. mmg cool la ustad Nawawi ngan Encik Saufi(aku lupe oh name btol die) tu.
Klako gile beb. Mmg fikiran aku sepanjang forum 2 kt diorg jela. Syabas syafinas!
Benda2 mcm ini mmg membuka mata aku. Betul la Melayu hangat2 tahi ayam.
Tapi takkan la kita nk iyakan je kan apa yg org ckp negative psl kite(bak kate ustad).
Kita mesti bantah plus jgn lupe perkataan plus kite kena buat sekali.
Buktikan kt org kt luar sana kite bukan seperti yg dorg pike. N jgn lupe.
Actions speaks more than words. Btol ke ayat aku? Btol la kot.
Aku ni pun pemalas sgt nk membaca. Kn membaca tu boleh menambah ilmu pengetahuan syafinas.
Aku kena buat something kt diri aku. Jgn hangat2 tahi ayam. Cari rezeki pun jgn hangat2 tahi ayam.
Teruskan babe. U can do it.
Pape pun syabas GPMS(Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung) sbb buat forum yang sedikit sebanyak membuka mata aku sebagai orang Melayu.
Jgn biar diri kita di manipulate oleh golongan berbangsa asing itu. Mereka da kaya.
Jgn bagi mereka memonopoli dunia.

0 comments: